بهترین سیستم عامل های تلویزیون هوشمند

زمانی که اصطلاح "هوشمند" برای یک دستگاه به کار برده می شود، منظور این است که بتواند کارایی های متفاوتی با دستگاه های دیگر داشته باشد و امکانات پیشرفته تری نیز همراه خود به بازار عرضه کند.

در مورد تلویزیون ها نیز همین ویژگی وجود دارد و تلویزیون های هوشمند مسلما کارایی بهتر و عملکرد متفاوت تری دارا می باشند که آن ها را از نوع دیگر تلویزیون ها جدا کرده است. حال به این نکته باید توجه داشت که سیستم عمل نصب شده بر روی تلویزیون از چه نوعی باید باشد تا در رتبه خود بهترین عملکرد را ارئه دهد.

مرکز تعمیرات لوازم خانگی کنوود در این مقاله قصد دارد تا به معرفی بهترین سیستم عامل تلویزیون هوشمند بپردازد و تمام نکات مهم در این خصوص را نیز مورد بررسی قرار دهید. اگر تمایل به خرید یک تلویزیون هوشمند دارید، پیشنهاد می شود با این مقاله همراه شوید.

تلویزیون های هوشمند

زمان تلویزیون تماشاکردن محدود به چند کانال و با کاربردهای تک گانه گذشته است و امروزه تلویزیون های هوشمند با داشتن امکانات مهم و کاربردی، تمام نیازهای فرد را به درستی و به طور کامل برطرف می کنند و این شرایط توسط تلویزیون های هوشمند پیشرفته فراهم شده است. وجود برنامه های هوشمند وابسته به وجود سیستم عامل های به روز و جدید است که سازندگان برندهای معتبر مانند سامسونگ و ال جی این امکانات را در محصولات تولید خود قرار داده اند.

از جمله این سیستم عامل ها می توان به webos، تایزن، اندروید تی وی، ویدایو و فایر تی وی ادیشن است که ما در این مقاله به معرفی بهترین سیستم عامل تلویزیون هوشمند خواهیم پرداخت.

سیستم عامل webos

این سیستم عامل توسط شرکت سازنده تلویزیون ال جی روانه بازار شده است و یکی از بهترین سیستم عامل تلویزیون هوشمند است که قابلیت های منحصر بفرد این سیستم عامل بسیار بالاست. زمانی که این سیستم عامل برای اولین بار توسط ال جی به بازار معرفی شد، مانند یک ابزار نامفهوم به نظر می آمد ولی به تدریج بسیار زیبا و کاربردی شد و جایگاه خود را به طور سریع در میان مشتریان پیدا کرد. یک سیستم عامل نرم و روان که حتی یک شخص ناآشنا با این مباحث نیز می توانست به آسانی جذب زیبایی و کارکرد مناسب آن شود.

در حقیقت می توان گفت از روزهای ابتدایی تولد خود، آنقدر محبوبیت پیدا کرد که دیگر نیازی به تغییر ورژن در آن احساس نمی شد. صفحه گرافیکی جالب و رنگارنگ با یک نوار در امتداد حاشیه پایینی صفحه نمایش که فضای زیادی را اشغال نمی کند و پیمایش در آن به راحتی امکان دارد از مشخصات ظاهری آن است که در سال های اخیر، ردیف دوم نوار و پیوندهای متنی را نیز طراحی کرده است. دسترسی آسان به این نوع سیستم عامل در صفحه به یک مزیت بسیار عالی برای این سیتم عامل تبدیل شده است و با استفاده از انیمیشن های مختلف ردیابی موقعیت فرد در صفحه بسیار آسان است.

وجود این سیستم عامل علاوه بر تلویزیون، در دیگر تجهیزات خانگی مانند یخچال و لباسشویی نیز وجود دارد. webos در حال حاضر از برنامه ها مختلف و مهم چون نتفلیکس، آمازون پریم، گوگل و نمونه های دیگر پشتیبانی می کند که کارکرد و عملکرد این نوع سیستم عامل را تا حد زیادی بالا برده است.

کنترل جادویی وب اوس

مهم ترین و درعین حال جالب ترین ویژگی در سیستم عامل وب اوس، کنترل از راه دور به صورت جادویی است. حتما کنجکاو هستید تا نحوه انجام این روش را بدانید، خب، بهتر است این نکته را یادآوری کرد که در زمان کار کردن با کامپیوتر، اگر از یک ماوس استفاده کنید، فلش ماوس را در صفحه نمایش خواهید دید، امکان کنترل از راه دور جادویی در سیستم عامل webos هم، چنین است،

یعنی فرد کنترل را به سمت تلویزیون بگیرد، مکان نما یا همان فلش کنترل در صفحه تلویزیون به نمایش درخواهد آمد و با لغزش اسکرول موجود در کنترل می توان دستوران و کارکرد موجود در تلویزیون را به کنترل درآورد.

البته بهتر است این نکته را نیز درنظر داشته باشید که هر چه مقدار هزینه بیشتری برای یک تلویزیون پرداخت کنید پشتیبانی از فرمت های مختلف مانند HDR در تلویزیون هوشمند بالاتر نیز خواهد بود و حتی مدل های بسیار سطح بالا از قابلیت Dolby Vision نیز برخوردار هستند.

سیستم عامل تایزن

این سیستم عامل توسط شرکت سامسونگ در محصولات تولیدی استفاده شده است و این سیستم عامل نیز یکی از بهترین سیستم عامل تلویزیون هوشمند در نوع خود است ولی شاید این سیستم عامل با استانداردهای webos مطابقت نداشته باشد ولی سعی کرده است خود را به درجه مناسبی در مجاورت وب اوس برساند. وجود یک نوار دو لایه در حاشیه پایین صفحه که تمام برنامه ها در آن قرار داده شده اند از مشخصات ظاهری سیستم عامل تایزن است و می توان گفت مانند سیستم عامل وب اوس در رده بهترین سیستم عامل های تلویزیون هوشمند قرار گرفته است.

اگر ماوس را در مکانی و بر روی نمادی قرار دهید محتوای آن نماد در نوار بالایی و به صورت برجسته ظاهر خواهد شد و مستقیما به سمت محتوای موردنظر خود خواهید رفت، مگر اینکه سرویس موردنظر شما دارای هزینه باشد که هنوز در آن عضو نشده باشید. برنامه های مختلف در پشتیبانی تایزن هستند ولی تفاوتی که با نوع وب اوس در الجی دارد این است که این سیتم عامل از قابلیت Dolby Vision پشتیبانی نمی کند.

ولی فرمت های HDR10 و HLG را در حمایت خود دارد.پ شتیبانی از سرویس های متفاوت مانند یوتیوب، دیزنی و نمونه های دیگری از این سرویس ها در نوع تایزن قابل انجام است.

مشخصات متمایز تایزن

سادگی بیش از حد سیستم عامل تایزن باعث شده است تا به بهترین سیستم عامل تلویزیون هوشمند تبدیل شود و هر فرد مبتدی توانایی کار کردن با آن را داشته باشد. قابلیت آرت استور در این سیستم عامل موجب خلق تصاویر جغرافیایی متفاوت و جذاب و معرفی دوره های هنری از سنتی تا مدرن است که علاقه مندان زیادی را جذب خود کرده است و این جذابیت زمانی بیشتر نیز خواهد شد که افراد بدانند تمامی اطلاعات به صورت رایگان در اختیار آن هاست. حتی می توان تصاویر مورد علاقه و دلخواه را ذخیره کرد و زمان نمایش آن ها را نیز تعیین کرد.

زمانی که قابلیت مالتی ویو را در این سیستم عامل فعال کنید، صفحه نمایش به 2 قسمت تقسیم خواهد شد که یک قسمت به حالت عادی در حال پخش برنامه های تلویزیون خواهد بود و قسمت دیگر نیز برای نمایش mirror شده از گوشی هوشمند اختصاص می یابد. وجود سرویس یونیورسال گاید در این سیستم عامل تنوع زیادی از برنامه های مختلف تلویزیونی را فراهم می کندکه شامل برنامه های ورزشی، فیلم های سینمایی که دریک دسته مخصوص خود برای ارائه به علاقه مندان گردآوری شده اند.

سامسونگ بر این اعتقاد است که سیستم عامل تایزن در تمام مدل های خود، حتی آن هایی که از نظر ردازنده ضعیف هستند نیز عملکرد خوب و عالی ارائه می دهد.

سیستم عامل اندروید تی وی

این سیستم عامل نیز در رده خود از بهترین سیستم عامل تلویزیون هوشمند است. این سیستم عامل ممکن است به اندازه دو نوع قبلی پرزرق و برق نباشد ولی یک مسیر بصری و قابل فهم برای افراد ارائه داده است که دسترسی به تمام برنامه ها و اطلاعات به آسانی صورت می گیرد و به به طور خلاصه می توان گفت که در هنگام استفاده از این سیستم عامل هیج کمبودی احساس نخواهید کرد. در حالت کلی برنامه هایی که در گوشی های اندرویدی قابل اجراهستند در این سیستم عامل ها نیز کارایی دارند.

پشتیبانی از برنامه گوگل اسیستنت و بازی های اندروید از قابلیت های مهم این تلویزیون است. این سیستم عامل در طیف وسیعی از تلویزیون های هوشمند کاربرد دارد که شامل، سونی، فیلیپس، پاناسونیک و برخی تلویزیون های ایرانی مانند، ایکس ویژن، اسنوا و جی پلاس است. دسترسی فوری و رابط کاربری به منوها بسیار قابل توجه است. دسترسی به گوگل پلی که برنامه های جدید را دانلود کنید نیز یکی دیگر از قابلیت های مهم و کاربردی این سیستم عامل است.

سیستم عامل ویدایو

رابط کاربری ساده در این نوع سیستم عامل وجود دارد که به صورت سنتی طراحی شده است ولی قابلیت اتصال به هر دستگاه خارجی را دارد. نوار طراحی شده در این مدل کاربرپسند است و پاسخ سریعی به واکنش ها دارد. دسترسی به سرویس های به اشتراک گذاری در این نوع از سیستم عامل نیز وجود دارد. بهره گیری از حدود 350 میلیون اثر هنری در دسته های مختلف بر اساس علاقه مندی وجود دارد.

ایجاد حساب کاربری برای بارگذاری آثار هنری فرد نیز ممکن است. تبدیل تلویزیون هوشمند به اسپیکر بلوتوث از ویژگی های دیگر این سیستم عامل است. زمانی که تلویزیون با سیستم عامل ویدایو را روشن می کنید متوجه راه اندازی سریع آن خواهید شد که این زمان در حدود 10 ثانیه است تازه این برای حالتی است که تلویزون کاملا از برق کشیده شده باشد اگر تلویزیون در حالت استند بای باشد این زمان به 3 ثانیه کاهش خواهد یافت.

نوار طراحی شده برای این سیستم عامل، در بالای صفحه است و در میان برنامه های موجود در پس زمینه فعال بوده و جابه جا خواهد شد.

برای انتخاب بهترین سیستم عامل های تلویزیون هوشمند، باید تحقیق و بررسی های مرتبط را به خوبی انجام دهید تا همان مدلی را که مدنظر خودتان است انتخاب کنید. تلویزیون های هوشمند توسط وای فای و از طریق اتصال به اینترنت کارایی خود را انجام می دهند البته شما می توانید در حالت آفلاین نیز این کارایی ها را داشته باشید. البته برنامه هایی مانند یوتیوب و دیگر موارد مثل این برنامه نیاز به اینترنت دارند تا کارایی بهتری از خود نشان دهند. البته با آنلاین بودن شما می توانید به روز رسانی های مختلف را نیز داشته باشید.

مرکز تعمیرات لوازم خانگی کنوود در این مقاله به ذکر چند نمونه از بهترین سیستم عامل های تلویزیون هوشمند پرداخت و تمام ویژگی های هریک از آن ها را به صورت کلی مورد بررسی قرار داد. امید است که توجه مخاطبان گرامی را جلب کرده باشد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مقالات آموزشی تعمیر و نگهداری لوازم خانگی کنوود

  • ID

تلویزیون های اندرویدی جذاب و پیشرفته ای وارد بازار شده است، ولی توجه به این نکته که کدام یک مناسب تر است باید مورد بررسی قرار گیرد. البته قبل از هر ...

تمام تلویزیون های هوشمند دارای سیستم عامل هستند که ممکن است در انواع مختلفی باشد و هر کدام نیز ویژگی ها و مشخصات متفاوتی دارد. سیستم عامل ها حالت ...

زمانی که اصطلاح "هوشمند" برای یک دستگاه به کار برده می شود، منظور این است که بتواند کارایی های متفاوتی با دستگاه های دیگر داشته باشد و امکانات ...

انواع مختلفی از کولر گازی وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. اما هنگامی که در آب و هوای گرم با رطوبت بالا زندگی می کنید، ملاحظات ...

برای بسیاری از کاربران کولر گازی پیش آمده است که دستگاه به مشکل خورده باشد یا عملکرد آن مانند قبل نباشد. در این مواقع اکثریت پیشنهاد می دهند که ...

در دنیای امروزی پر از فناوری و ابزارهای الکترونیکی، تلویزیون به عنوان یکی از اصلی‌ترین و پرکاربردترین وسایل در هر خانه به شمار می‌آید. اما انتخاب یک ...

کولر گازی، یکی از وسایلی است که در فصل‌های گرم سال برای خنک کردن فضا استفاده می‌شود. برای حفظ عملکرد بهینه و طول عمر بیشتر کولر گازی، سرویس دوره‌ای ...

تلویزیون‌ها امروزه از جمله وسایل الکترونیکی رایج در هر خانه‌ای هستند و بک لایت یکی از اجزای اصلی آنها است. بک لایت نور پس‌زمینه تلویزیون را فراهم ...

فیلتراسیون آب یکی از روش‌های مهم و اساسی برای تصفیه و بهبود کیفیت آب است. در حال حاضر، بازار فیلترهای آب متنوعی وجود دارد که به شما امکان می‌دهد آب ...

کولر گازی یکی از ابزارهای اصلی در فصل گرما است که به ما امکان می‌دهد در محیط‌های داخلی راحت و خنک بمانیم. این وسیله با عملکرد صحیح و نگهداری مناسب، ...

تلویزیون کنوود یکی از دستگاه‌های محبوب و پرکاربرد در خانه‌ها و ادارات است که برای تماشای برنامه‌های تلویزیونی، فیلم‌ها، بازی‌ها و محتواهای دیگر ...

مرکز خدمات جاروبرقی کنوود آذربایجان شرقی

همانگونه که میدانید جاروبرقی وسیله ای الکترونیکی است که با مکش، زباله های سطوح مختلف را جمع و در کیسه خود نگه میدارد ، این وسیله با اختلاف فشاری که ...

اگر نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی درست نباشد حتی بهترین دستگاه ها هم عملکرد خوبی نخواهند داشت. این احتمال وجود دارد که شما حداقل یک کار را غلط ...

علائم و نوشته های روی دیسپلی یا همان صفحه نمایش مایکروویو کنوود KENWOOD به چه معناست؟ در ادامه با کنوود KENWOOD کاستومرز همراه باشید تا به بررسی و ...

اگر دیگ ماشین لباسشویی اصلا پدال یا نگهدارنده‌ی قابل تعویض نداشت، و آنها را هنگام ساخت دیگ، در داخل بدنه‌ی فولادی آن جای‌گذاری می‌کردند (که اغلب ...

مایکرووی، سولاردام، مایکروفر کنوود، از جمله وسایل مورد مصرف در آشپزخانه است که برای گرم کردن و بعضا پختن غذا به کار میرود. به دلیل مشغله زیاد مردم و ...

یکی از خطرناک ترین وسایل در بین سایر لوازم خانگی، مایکروفر کنوود است و اگر کوچکترین خرابی در آن بوجود آید بدون دانش و تخصص کافی آن را تعمیر ...

دلایل صدای زیاد ماشین لباسشویی کنوود می‌تواند به مسائل مختلفی، از یک مشکل کوچک تا بزرگ گرفته مربوط باشد. اما شما با دانستن علت صدای لباسشویی کنوود ...

لاستیک یا نوار درب یخچال کنوود یکی از مهمترین اجزای یخچال کنوود است که در کارکرد آن بسیار موثر است. نوار یا لاستیک دور درب یخچال کنوود از ورود هوای ...

امروزه استفاده از یخچال‌های ساید بای ساید کنوود امری متداول است و می‌توان یک یخچال از این مدل را در بیشتر خانه‌‌ها پیدا کرد. از مزایای یخچال‌های ساید ...

آیا تا به حال به این فکر کردید که شاید ماشین لباس‌شویی کنوود شما خراب شود؟ آن وقت تکلیف لباس‌های کثیف چه می‌شود؟ اگر حتی تصور شستن لباس با دست سخت ...

چگونه بفهمیم گاز یخچال خالی شده

سیکل گردش گاز یخچال

بسیاری از مصرف کننده های خانگی و تجاری یخچال فریزر این تصور را دارند که گاز یخچال هر چند وقت یکبار نیاز به شارژ داشته و این گاز ...

لرزش لباسشویی کنوود
در این مقاله سعی شده تا با زبانی ساده مشتریان راهنمایی گردند تا بتوانند بدون نیاز به تکنسین از لرزش ماشین لباسشویی بکاهند ؛
 
1.محل نصب ...
راهنمای تمیز کردن مایکروویو کنوود

مایکروفرها امروزه یکی از اصلی ترین و پرکاربردترین تجهیزات آشپزخانه و اداره ها تبدیل شده اند. تقریبا برای هر کاری می شود به آن ها مراجعه کرد ؛ پخت ...

راهنمای استفاده از ماشین ظرفشویی کنوود

 تاریخچه ماشین ظرفشویی 

ماشین ظرفشویی از بهترین وسایل ابداع شده توسظ بشر به جهت سهولت در زندگی شهری است چرا که با کاهش زمان,صرفه جویی انرژی باعث ...

راهنمای استفاده از ماشین لباسشویی کنوود

 تاریخچه ماشین لباسشویی 

لباسشویی از بهترین وسیله های اختراع شده در کاهش زحمت انسان ها برای شستن البسه میباشد  و در دستگاه های امروزی علاوه بر آپشن ...

نکات ایمنی یخچال کنوود

پیشاپیش از خرید برند کنوود و انتخاب خدمات ایران سرویس به شما تبریک عرض می کنیم ؛ شایان ذکر است حتما قبل از استفاده از دستگاه خود به مطالعه نکات زیر ...

Load More