تلویزیون 4K بهتر است یا FULL HD

تلویزیون 4K بهتر است یا FULL HD

شاید مهم ترین اتفاق در اواخر قرن هجدهم رخ داده باشد، زمانی که انقلابی بزرگ اروپا را فراگرفت. در آن زمان پایه ریزی بزرگ ترین اتفاقات تاریخ بشر به وقوع پیوست. چیزی که امروزه در همه جای جهان و در همه ی زمینه ها زندگی ما را تحت شعاع قرار داده است.

دراین بین اختراعی مهم به نام تلویزیون به میان آمد که تا به امروز پایه های خود را محکم تر کرده است، مدل های بسیار زیاد و متنوعی از تلویزیون ها به مرورزمان پدید آمده اند که هرکدام منطبق بر زمان خود و نوع کارایی ای که داشتند بسیار مورداستفاده قرارگرفته اند و در زمان خود پدیده و شگفتی بزرگی به حساب می آمدند؛ اما اکنون در عصر حاضر پیشرفت تلویزیون ها به حدی بوده است که برای خرید تلویزیون مناسبتان باید در میان تولیدات گوناگون و انبوه تلویزیون ها بسیار جستجو کنید تا نوع مناسب و کاربردی خود را پیدا کنید.

به عنوان مثال تلویزیون های K 4 و FULL HD نمونه هایی با ویژگی های مشترکی هستند که برای خرید یکی از آن ها همیشه بر سر دوراهی قرار می گیریم.

 

 

 

 

تلویزیون های 4K و FULL HD

جدیدترین مدل های این دستگاه محبوب که از پس از پلاسما و گروه LCD ها به بازار واردشده اند تلویزیون های 4K و Full HD هستند. دودسته ی فوق العاده قوی و پرطرفدار؛ اما از کجا تشخیص دهیم کدام یک بهتر است، کدام یک به کار ما بیشتر می آید و درنهایت با اعتماد کامل کدام یک را انتخاب کنیم. تا آخر با ما همراه باشید تا این انتخاب را برای شما آسان کنیم.

امروزه تکنولوژی یکی از قوی ترین پایه های زندگی اجتماعی را تشکیل می دهد، به گونه ای که روزبه روز نقش فراوان تر و برجسته تری را در زندگی مان بازی می کند. تکنولوژی در همه عرصه های مختلف ازجمله الکترونیک همواره در حال پیشرفت است. ازآنجایی که تکنولوژی ساخت صفحه های نمایشگر نیز لحظه به لحظه در حال پیشرفت است، درنتیجه جدیدترین مدل های طراحی شده ویژگی های FHD و 4K بهتر و گسترده تر نسبت به مدل های قدیمی ظاهر شدند.

 

کدام مدل از تلویزیون های 4K یا FULL HD به روزترند؟

چیزی که در اینجا مورد اهمیت قرار می گیرد جدیدتر بودن و به روزتر بودن نوع تلویزیون می باشد. ازآنجایی که مدل های Full hd قدمت بیشتری از مدل های 4k دارند. درنتیجه مدل های 4k بروزتر از مدل های full hd می باشند؛ بنابراین همان طور که انتظار می رود مدل های 4k از ویژگی ها و کیفیت بهتری برخوردارند. در ادامه به بررسی تک تک ویژگی های تلویزیون های 4k و full hd نسبت به یکدیگر می پردازیم تا برای شما بهترین و مناسب ترین انتخاب متناسب با شرایطتان مشخص شود.

 

آشنایی با تلویزیون های FULL HD

کلمه ی FULL HD یا FHD بیانگر نوع و کیفیتی از وضوح نمایشگر یا تلویزیون می باشد. وضوح و ظاهرسازی تلویزیون به معنای تعداد پیکسل در تصویر دیجیتال است. وضوح FHD به معنای این است که در سطح نمایشگر تلویزیون 1080 پیکسل در طول و 1920 پیکسل در عرض وجود دارد. برای آنکه بتوانیم از کیفیت FHD استفاده کنیم علاوه بر اینکه باید کیفیت نمایشگر یا تلویزیونمان FHD باشد، باید وضوح دستگاه گیرنده FHD نیز به وسیله ی کابل HDMI به تلویزیون متصل شود.

اگر هرکدام از دستگاه های تلویزیون و گیرنده قادر نباشند FHD بودن را ساپورت کنند این کیفت زیبا از نمایشگر حذف می شود و به لول پایین تر از کیفیت که متناسب با دستگاه ضعیف تر است برمی گردد و این خیلی بد است.

 

 

 

 

آشنایی با تلویزیون های 4K یا (UHD)

بسیاری از مارک ها و شرکت های تلویزیون سازی در جهان مدعی بر آن هستند که نمایشگرها و تلویزیون هایی باکیفیت 4k تولید می کنند. البته این نمی تواند به صورت صددرصدی و قطعی برای تمام آن ها صدق کند. پس شناختن شرکت هایی با این قابلیت در انتخاب ما بسیار مهم است. از اواسط سال 2013 وضوح تصویر نمایشگرها و تلویزیون ها باکیفیت 4k وارد بازار شد. این وضوح تصویر سبب شد تا کم کم بخش زیادی از تولیدکننده های نمایشگر و تلویزیون این کیفیت را بر روی محصولات خود اعمال کنند و این کار تا زمانی ادامه پیدا کرد که تمام جهان را دربر گرفت.

مدل تلویزیون 4k Ultra HD یا به اصطلاح 4kUHD به نمایشگرهایی با رزولوشن و وضوح تصویر 4000 پیکسل در عرض نمایشگر گفته می شود. در نمایشگرهای خانگی و تلویزیون ها وضوح دقیق تصویر 4k در دودسته ی 2160 پیکسل طول×3840 پیکسل در عرض و یا 2160 پیکسل در طول ×4096 پیکسل در عرض قرار می گیرند که درمجموع کیفیت تصویر را به ترتیب به 8,294,400 و 8,847,360 یا به عبارتی 8 مگا پیکسل می رسانند.

اگر می خواهید کیفیت تصویرتان بر روی نمایشگر 4k به طور دقیق و درست نمایش داده شود باید از گیرنده 4k UHD و رابط اتصال که 4k را ساپورت می کند استفاده کنید، در غیر این صورت کیفیت تصویر به بالاترین سطح دستگاه ضعیف تر منتقل می شود. بدین معنی که برای مثال اگر گیرنده شما نهایت Full HD را دنبال می کند باعث می شود کیفیت تصویر بر روی تلویزیون 4k نیز در حد Full HD کاهش پیدا کند.

 

تفاوت های دیگر بین تلویزیون های 4K UHD و FULL HD

به نظر شما در هنگام مشاهده ی تلویزیون باکیفیت های 4k و full hd چه تفاوت هایی مشهود است؟ زمانی که دیسک های بلوری در بازار عرضه شدند نیز همین سؤال برای مردم پیش آمد که چه تفاوتی با سایر دیسک ها دارند. آن ها می گفتند که کیفیت DVD خوب است تا زمانی که کیفیت بلوری را مشاهده کردند و آن را مورد مقایسه قراردادند. در مورد تلویزیون ها هم همین طور است.

ابتدا وضوح full hd فوق العاده به نظر می آید اما پس از مشاهده ی وضوح 4k uhd تفاوت را احساس خواهید کرد. این مقایسه برای نشان دادن بهتر کیفیت uhd همانند بلو_ری واجب است. هرچه میزان وضوح تصویر افزایش پیدا کند، تصویر با دقیق ترین جزئیات ظاهر می شود. تلویزیون های علاوه بر این که کیفیت وضوح بالاتری را در اختیار مخاطب قرار می دهند، باعث می شوند بیننده درک عمیق تر و واقعی تری نسبت ب تصویر داشته باشد.

 

 

 

 

 

بیان تفاوت وضوح و کیفیت در تلویزیون های full hd و 4k uhd به زبان علمی تر

محدوده دید طولی (افقی) انسان به طور میانگین 100 درجه محاسبه شده است. هر یک درجه از این بازه می تواند حدود 62 پیکسل را ساپورت کند. درنتیجه وضوح تصویر و یا به عبارتی دیگر محدوده دید طولی (افقی) انسان 6200 پیکسل را در برمی گیرد.

اگر بدین شیوه قدرت وضوح و محدوده دیده طولی (افقی) نمایشگر و تلویزیون full hd را با چشم انسان مورد مقایسه قرار دهیم می بینیم قدرت وضوح طولی تلویزیون full hd در حدود 1920 خواهد بود. درنتیجه با توجه به وضوح طولی (افقی) تصویر تلویزیون full hd که برابر با 32 درجه محدوده ی دید طولی (افقی) می باشد، یک چهار محدوده ی دید طولی (افقی) چشم را شامل می شود.

اگر بخواهیم محدوده دید طولی بیشتری را با چشم خود بر روی تلویزیون پوشش بدهیم، باید فاصله ی جشن و تصویر را کمتر کنیم. ازآنجایی که محدوده دید طولی (افقی) انسان حدود چهار برابر محدوده دید طولی (افقی) تلویزیون های full hd می باشد، با نزدیک چشم ها تصویر به هم پیکسل های تصویر راحت تر در قالب پنجره هایی دیده می شوند.

ما زمانی می توانیم کیفیت بهتری از تصویر را مورد مشاهده قرار دهیم که در کمترین میزان فاصله و بزرگ ترین ابعاد نمایشگر و تلویزیون، بیشترین میزان وضوح و کمترین میزان تفکیک پیکسل ها را داشته باشیم. بر این اساس اگر محدوده دید طولی (افقی) تلویزیون های 4k uhd مورد مقایسه قرار دهیم به طور واضح متوجه وضوح بالاتر می شویم و کمترین مقدار تفکیک شدن پیکسل ها را می بینیم.

همانطورکه گفتیم وضوح طولی (افقی) در تلویزیون های 4k uhd برابر با 2160 پیکسل می باشد. اگر این بازه را در محدوده ی دید طولی (افقی) دید انسان قرار دهیم، متوجه می شویم در حدود 1/3 محدوده ی دید طولی انسان را تشکیل می دهد که در مقایسه با محدوده ی دید نمایشگرها و تلویزیون های full hd بالاتر است، درنتیجه کیفیت تصویر نیز لذت بخش تر خواهد بود.

پیشنهاد ما به شما

لازم است بدانید باوجوداینکه در جهان اکثر ابزار های الکترونیکی بروزتر، قوی تر نیز می باشند اما گاهی در مدل های جدیدتر آپشن هایی حذف می شوند و یا در نمونه ی جدید طراحی شده به دلیل جدید بودن نقص های وجود دارد که ما را از خرید بر اساس به روز شدن کالا بازمی دارد. بعضی از این ویژگی ها در انتخاب تلویزیون موردنظر ما در بین 4K و Full HD نیز مستثنا نیست.

در قسمت بالا سعی کردیم هر آنچه لازم است در انتخاب این دو مدل محصول برای خرید بدانید را به عرضتان برسانیم. بنا به اینکه کیفیت های تصویر 4K UHD در مقایسه با مدل های FULL HD قدرت وضوح بالاتری دارند توصیه ما به شما خرید تلویزیون های باکیفیت 4K می باشد.

اما اگر قصد خرید تلویزیون با بودجه ی کمتری را دارید و نمی خواهید هزینه ی بالاتری را به تلویزیون اختصاص دهید می توانید از بین مدل های تلویزیون Full hd انتخاب به عمل آورید. همان طور که گفتیم هرچقدر کیفیت تلویزیون خرید خود را بالاتر ببرید درصورتی که گیرنده ی شما این میزان از کیفیت را ساپورت نکند. خرید شما با هرچقدر هزینه ی اضافه بی ارزش جلوه می کند.

پس حتماً حواستان به کیفیت گیرنده و تطابق آن با تلویزیون موردنظرتان برای خرید باشد. این ها مجموعه ای کوچک از نکات موردنیاز شما برای خرید محصول بهتر در بین این دو گروه بود. امید است همواره در تمام تصمیمات زندگی تان به دنبال انتخاب درست باشید و متناسب با نیاز خودتان آن را انجام دهید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مقالات آموزشی تعمیر و نگهداری لوازم خانگی کنوود

  • ID

یکی از کالاها و وسایلی که برای ایجاد آرامش در زندگی، تهیه می کنیم، کولر گازی می باشد. اما این کولر های گازی زمانی بهترین بازده را برای شما فراهم می ...

حدود دو قرن و چندی از ابداع نخستین تلویزیون ها می گذرد، زمانی که برای نخستین بار مردم سرگرم نگاه کردن تصاویری متحرک می شدند، هیچ وقت فکرش را نمی ...

شاید مهم ترین اتفاق در اواخر قرن هجدهم رخ داده باشد، زمانی که انقلابی بزرگ اروپا را فراگرفت. در آن زمان پایه ریزی بزرگ ترین اتفاقات تاریخ بشر به وقوع ...

در ساخت وسازهای آپارتمانی که تقریباً 90 درصد سازه های مسکونی جدید را تشکیل می دهند، دیگر استفاده از کولرهای آبی به دلیل نیاز به کانال کشی بزرگ و ...

خدمات تعمیرات محصولات خاص

در زیر به خدمات تعمیرات محصولات خاص به عنوان یکی از انواع خدمات ارائه شده توسط مرکز تعمیرات لوازم خانگی تعمیرچی می‌پردازم:

...

تلویزیون های اندرویدی جذاب و پیشرفته ای وارد بازار شده است، ولی توجه به این نکته که کدام یک مناسب تر است باید مورد بررسی قرار گیرد. البته قبل از هر ...

تمام تلویزیون های هوشمند دارای سیستم عامل هستند که ممکن است در انواع مختلفی باشد و هر کدام نیز ویژگی ها و مشخصات متفاوتی دارد. سیستم عامل ها حالت ...

زمانی که اصطلاح "هوشمند" برای یک دستگاه به کار برده می شود، منظور این است که بتواند کارایی های متفاوتی با دستگاه های دیگر داشته باشد و امکانات ...

انواع مختلفی از کولر گازی وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. اما هنگامی که در آب و هوای گرم با رطوبت بالا زندگی می کنید، ملاحظات ...

برای بسیاری از کاربران کولر گازی پیش آمده است که دستگاه به مشکل خورده باشد یا عملکرد آن مانند قبل نباشد. در این مواقع اکثریت پیشنهاد می دهند که ...

در دنیای امروزی پر از فناوری و ابزارهای الکترونیکی، تلویزیون به عنوان یکی از اصلی‌ترین و پرکاربردترین وسایل در هر خانه به شمار می‌آید. اما انتخاب یک ...

کولر گازی، یکی از وسایلی است که در فصل‌های گرم سال برای خنک کردن فضا استفاده می‌شود. برای حفظ عملکرد بهینه و طول عمر بیشتر کولر گازی، سرویس دوره‌ای ...

تلویزیون‌ها امروزه از جمله وسایل الکترونیکی رایج در هر خانه‌ای هستند و بک لایت یکی از اجزای اصلی آنها است. بک لایت نور پس‌زمینه تلویزیون را فراهم ...

فیلتراسیون آب یکی از روش‌های مهم و اساسی برای تصفیه و بهبود کیفیت آب است. در حال حاضر، بازار فیلترهای آب متنوعی وجود دارد که به شما امکان می‌دهد آب ...

کولر گازی یکی از ابزارهای اصلی در فصل گرما است که به ما امکان می‌دهد در محیط‌های داخلی راحت و خنک بمانیم. این وسیله با عملکرد صحیح و نگهداری مناسب، ...

تلویزیون کنوود یکی از دستگاه‌های محبوب و پرکاربرد در خانه‌ها و ادارات است که برای تماشای برنامه‌های تلویزیونی، فیلم‌ها، بازی‌ها و محتواهای دیگر ...

مرکز خدمات جاروبرقی کنوود آذربایجان شرقی

همانگونه که میدانید جاروبرقی وسیله ای الکترونیکی است که با مکش، زباله های سطوح مختلف را جمع و در کیسه خود نگه میدارد ، این وسیله با اختلاف فشاری که ...

اگر نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی درست نباشد حتی بهترین دستگاه ها هم عملکرد خوبی نخواهند داشت. این احتمال وجود دارد که شما حداقل یک کار را غلط ...

علائم و نوشته های روی دیسپلی یا همان صفحه نمایش مایکروویو کنوود KENWOOD به چه معناست؟ در ادامه با کنوود KENWOOD کاستومرز همراه باشید تا به بررسی و ...

اگر دیگ ماشین لباسشویی اصلا پدال یا نگهدارنده‌ی قابل تعویض نداشت، و آنها را هنگام ساخت دیگ، در داخل بدنه‌ی فولادی آن جای‌گذاری می‌کردند (که اغلب ...

مایکرووی، سولاردام، مایکروفر کنوود، از جمله وسایل مورد مصرف در آشپزخانه است که برای گرم کردن و بعضا پختن غذا به کار میرود. به دلیل مشغله زیاد مردم و ...

یکی از خطرناک ترین وسایل در بین سایر لوازم خانگی، مایکروفر کنوود است و اگر کوچکترین خرابی در آن بوجود آید بدون دانش و تخصص کافی آن را تعمیر ...

دلایل صدای زیاد ماشین لباسشویی کنوود می‌تواند به مسائل مختلفی، از یک مشکل کوچک تا بزرگ گرفته مربوط باشد. اما شما با دانستن علت صدای لباسشویی کنوود ...

لاستیک یا نوار درب یخچال کنوود یکی از مهمترین اجزای یخچال کنوود است که در کارکرد آن بسیار موثر است. نوار یا لاستیک دور درب یخچال کنوود از ورود هوای ...

امروزه استفاده از یخچال‌های ساید بای ساید کنوود امری متداول است و می‌توان یک یخچال از این مدل را در بیشتر خانه‌‌ها پیدا کرد. از مزایای یخچال‌های ساید ...

آیا تا به حال به این فکر کردید که شاید ماشین لباس‌شویی کنوود شما خراب شود؟ آن وقت تکلیف لباس‌های کثیف چه می‌شود؟ اگر حتی تصور شستن لباس با دست سخت ...

چگونه بفهمیم گاز یخچال خالی شده

سیکل گردش گاز یخچال

بسیاری از مصرف کننده های خانگی و تجاری یخچال فریزر این تصور را دارند که گاز یخچال هر چند وقت یکبار نیاز به شارژ داشته و این گاز ...

لرزش لباسشویی کنوود
در این مقاله سعی شده تا با زبانی ساده مشتریان راهنمایی گردند تا بتوانند بدون نیاز به تکنسین از لرزش ماشین لباسشویی بکاهند ؛
 
1.محل نصب ...
راهنمای تمیز کردن مایکروویو کنوود

مایکروفرها امروزه یکی از اصلی ترین و پرکاربردترین تجهیزات آشپزخانه و اداره ها تبدیل شده اند. تقریبا برای هر کاری می شود به آن ها مراجعه کرد ؛ پخت ...

راهنمای استفاده از ماشین ظرفشویی کنوود

 تاریخچه ماشین ظرفشویی 

ماشین ظرفشویی از بهترین وسایل ابداع شده توسظ بشر به جهت سهولت در زندگی شهری است چرا که با کاهش زمان,صرفه جویی انرژی باعث ...

راهنمای استفاده از ماشین لباسشویی کنوود

 تاریخچه ماشین لباسشویی 

لباسشویی از بهترین وسیله های اختراع شده در کاهش زحمت انسان ها برای شستن البسه میباشد  و در دستگاه های امروزی علاوه بر آپشن ...

نکات ایمنی یخچال کنوود

پیشاپیش از خرید برند کنوود و انتخاب خدمات ایران سرویس به شما تبریک عرض می کنیم ؛ شایان ذکر است حتما قبل از استفاده از دستگاه خود به مطالعه نکات زیر ...

Load More